vvb.STUDENTEN
vvb.SOFTWARE
vvb.STUDIENG&AumlNGE;
vvb.REZENSIONEN
vvb.PERIODICA
vvb.HAUTKONTAKTE
vvb.FOTOGRAFIE
vvb.SPORT
vvb.SEKTHANDEL
 
 
 
 
 
Edition 012 Pädagogik
 
Joachim Friedrich Pfaffe
"CONTEXTUAL PEDAGOGY"
  The Didactics of Pedagogical Emancipation within the Context of Disempowered and Marginalized Societies
 
 

This thesis from 1996 deals with the theoretic concept of Contextual Pedagogy and its application in the context of a disempowered and marginalized society, the Ju/hoansi (»Bushmen«) of Nyae Nyae in North Eastern Namibia. Contextual Pedagogy derives from the notion of Contextual Theology and is this initially based on a pedagogical analysis of the Kairos-document, whereby its sociopolitical content and its inherent methodology are being transferred into a context of pedagogy. Referring to theoretical concepts of Critical Theory and Liberation Pedagogy, Conditional Fields are being identified in a first analysis which determine and explain the pedagogy. Referring to theoretical concepts of Critical Theory and Liberation Pedagogy, the pedagogical situation in a colonial context of Apartheid South Africa. During a three-year qualitative field research, central aspects of Contextual Pedagogy are being applied within the framework of the development of a post-colonial and community-based school programme in Nyae Nyae, the Village Schools Project. This school programme comprises a curreculum for a teacher training course as well as a curriculum for Grade 1–3 learners in five selected villages of Nyae Nyae, and is based on the dynamic processes between the communities, the Student Teachers and the author as their Teacher Trainer and Village Schools Co-ordinator. A further theoretical evaluation and reflexion of the field research gives rise to a pedagogical superstructure of Contextual Pedagogy, which also investigates the notions of power, empowerment and over-impowerment withen a context of development word. By doing so, the previous Conditional Fields of pedagogical work within a theoretical framework of Contextual Üedagogy become extended in relevance for a pedagogical context of a post-colonial society with speciel reference to marginalized subjects. In Conclusion, the finalization of the research project and its subsequent handing-over process to the Namibian government analyzes the paralyzing effects of an excessive bureaucracy, and the resurgence of conservative and colonial thought in the young and fragile democracy of Namibia.


Erschienen: 1988. Seiten: 223 S.
ISBN: 3-932756-44-4
 
34,00 EUR
 
 
   
  Muhammad W.G.A. Schmidt
Der Klassiker des Gelben Kaisers zur Inneren Medizin (Suwen & Lingshu) und Der Klassiker der Schwierigen Fragen (Nanjing)
Grundtexte zur Traditionellen Chinesischen Medizin. Das Gesamtwerk in nur einem Band. Vollständig aus dem Chinesischen übersetzt, herausgegeben, eingeleitet und mit zahlreichen Anmerkungen versehen. Band I: SUWEN (Einfache Fragen). Band II: LINGSHU oder Die Wundersame Türangel im „Klassiker des Gelben Kaisers zur Inneren Medizin” sowie Der disputreiche Ergänzungsband: NANJING oder „Der Klassiker der Schwierigen Fragen”
 
     
  01  Der Klassiker des Gelben Kaisers zur Inneren Medizin (Suwen & Lingshu) und Der Klassiker der Schwierigen Fragen (Nanjing) Das Huángdì Nèijing oder „Der Klassiker des Gelben Kaisers zur Inneren Medizin“ ist der erste und älteste Klassiker zur Traditionellen Chinesischen Medizin (TCM), der für alle weiteren und späteren Folgeveröffentlichungen in der mehr als 2000-jährigen Geschichte der TCM einen Vorbildcharakter und damit einen autoritativen Status ersten Ranges innehat. Und selbst heute, in einem Zeitalter, wo das heilkundliche System der TCM und das der westlichen Medizin aufeinandertreffen, sich gegenseitig befruchten und ergänzen, ist der wegweisende Charakter dieses Werkes für die heutigen praktizierenden Ärzte der TCM weder infrage gestellt noch in der Abnahme begriffen.
 
 

mehr...

343,00 EUR  

   
  Manfred Willkommen
Was Hobbygärtner interessiert
Praktische Hinweise für Laubenpieper und Schrebergärtner verteilt in 15 Körben. Oder: Viel Lesestoff im Paradies der Gartenzwerge. Eine fachkundige Orientierungshilfe zwischen Frühstücksei und Kaffeeklatsch. Das Gartenbuch mit Gartentipps vom Fachmann
 
     
  Was Hobbygärtner interessiert Dieses Buch ist eine Sammlung von Beiträgen, die in der Zeit von November 2007 bis August 2015 auf die Homepage http://www.gartentipps-fachberater.de gestellt und nun in prall gefüllte 15 »Körbe« geordnet wurden. Die Themen haben sich aus Fragen in persönlichen Kontakten zu ganz verschiedenen Anlässen mit Kleingärtnern, Laubenpiepern, Schrebergärtnern, Siedlern und solchen Menschen ergeben, denen das Thema »Garten« ein interessantes und wichtiges Hobby ist. In den Beiträgen werden deshalb ganz praktische Fragen beantwortet – und Irrtümer richtig gestellt. So antwortet »Was Hobbygärtner interessiert« auf häufige Fragen und Behauptungen, und das Buch vermittelt viele praktische Tipps in des Laubenpiepers kleine Welt.
 
 

mehr...

24,00 EUR